Isnin, 20 Oktober 2014

LAWATAN TABIKA KEMAS PGA KE MELAKA




TAPAH 18 Oktober 2014 - TABIKA KEMAS Batalion 3, Pasukan Gerakan AM Bidor  telah mengadakan lawatan sambil belajar ke negeri Melaka. Rombongan ini terdiri daripada 170 orang kanak-kanak termasuk ibubapa. Turut serta dalam rombongan ini ialah Inspektor Rizuan bin Roslan selaku pengerusi TABIKA KEMAS Batalion 3, Pasukan Gerakan AM Bidor serta  ahli jawatankuasa TABIKA, Puan Noraini bt Said, Puan Jamidah bt Anja dan Puan Siti Fatimah binti Abu, selaku Pemaju Masyarakat TABIKA.  Seawal lapan pagi lagi, para rombongan  menaiki bas yang disewa khas oleh ahli jawatankuasa lawatan ini. Perjalanan mengambil masa 3 jam.


Tiba sahaja di Negeri Melaka, para rombongan dibawa ke Zoo Melaka. Mereka diberi pendedahan mengenai haiwan-haiwan yang berada di situ. Selepas melawat Zoo Melaka, mereka dibawa melawat ke Bandar Dihilir dimana terdapat banyak  bahan-bahan sejarah yang berada di sana. Mereka mendapat banyak pendedahan mengenai sejarah Negeri Melaka.



Sebelum mengakhiri lawatan, mereka mengadakan sessi bergambar beramai-ramai. Ibu bapa dan kanak-kanak merasa gembira dan lawatan ini dan berharap agar lawatan sebegini diadakan sekali lagi pada masa yang akan datang.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan